Kuźnia Kampanierów - logo

Z frontu

Prywatność – zrób to sam!

Polecamy mini-poradnik w jaki sposób można zadbać o prywatność w Internecie. Wydawcą poradnika jest Fundacja Panaptykon.

"Rozwój komunikacji elektronicznej konsekwentnie zmierza w jednym kierunku: przetwarzania coraz większej ilości danych. Trudno liczyć na to, że firmy dobrowolnie zrezygnują z zysków, jakie mogą generować dzięki analizie danych osobowych użytkowników, i nawrócą się na prywatność. Ci, którzy rozwiązanie widzą w odpowiednich regulacjach prawnych (jak Fundacja Panoptykon), muszą uzbroić się w cierpliwość: rozbieżne interesy państw nie sprzyjają reformie europejskiego prawa ochrony danych osobowych – poczekamy na nią zapewne jeszcze rok.

Chociaż bez systemowej zmiany się nie obędzie, każdy z nas już teraz we własnym zakresie może zadbać o poprawę ochrony prywatności. Aby to ułatwić, przeanalizowaliśmy najczęstsze rodzaje aktywności i wybraliśmy kilka rozwiązań, które gwarantują wyższy standard ochrony danych w komunikacji elektronicznej*. Poniżej przedstawiamy nasz mini-poradnik, w którym opisujemy możliwe rozwiązania, sposób ich implementacji, a także ewentualne trudności, które może napotkać użytkownik. Każdy punkt odpowiada jednemu typowi aktywności z wykorzystaniem kanałów elektronicznej komunikacji."

Więcej