Kuźniowe kampanie

Jesteście ciekawi, co robią uczestnicy Kuźni Kampanierów? Działają w całej Polsce, od Lublina po Poznań, od Katowic po Gołdap. Zmieniają rzeczywistość – na lepsze! Damy Wam małą próbkę tego, jakie kampanie trwają w tej chwili i z czym zmagają się nasi Kampanierzy. Jeśli któreś działania odbywają się w Waszej okolicy – lub macie podobny problem w swojej społeczności i poczuliście się zainspirowani, żeby samemu ruszyć do boju – działajcie! Potrzebujecie pomocy? Piszcie do nas. Od tego właśnie jest Kuźnia Kampanierów. Wzmacniamy, formujemy, sieciujemy!

 

Krzysztof z Lublina:

„Kampania pod tytułem „Ulice do życia” skierowana jest do mieszkańców oraz władz Lublina. Celem kampanii jest wykonanie, wspólnie z mieszkańcami, koncepcji przebudowy jednej z lubelskich ulic na tzw. woonerf. Zakładam uzyskanie aprobaty władz Lublina tak, aby koncepcja miała szansę zostać zrealizowana. W tym celu zamierzam spotkać się z Prezydentem Lublina a następnie Zarządem Dróg i Mostów i wspólnie wytypować jedną ulicę możliwą do przeprowadzenia zmian. Następnie spotkam się z mieszkańcami wybranej ulicy i wspólnie wykonamy koncepcję przebudowy. Ta koncepcja zostanie przekazana do Zarządu Dróg i Mostów. Liczę na to, że Prezydent publicznie potwierdzi zamiar jej realizacji. Obawiam się braku chęci współpracy ze strony Zarządu Dróg i Mostów, jednak spodziewam się, że uda mi się przekonać ich do współpracy. Do tej pory zebrałem grupę współpracowników oraz sympatyków akcji. Podczas pierwszego spotkania wspólnie wytypowaliśmy wstępną listę ulic nadających się do zmiany na „woonerf” oraz nakreśliliśmy plan dalszych działań.”

Tomasz z Poznania:

„Moja kampania nazywa się „Przyrodniczo”. Polega na wprowadzeniu do poznańskich parków łąk kwietnych oraz zagajników. Każda z tych form po ok. 500 m2. Zgłosiłem do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 6 projektów w różnych dzielnicach. Zauważyłem, że do projektów ogólnomiejskich ktoś zgłosił projekt łąki, ale nie wróżę mu powodzenia, bo w tej kategorii konkurencja jest bardzo ostra. Przewidywałem, że Zarząd Zieleni Miejskiej, których nazywam mistrzami koszenia, będzie miał coś przeciwko. I absolutnie się nie zawiodłem. Dostałem już uprzejmą propozycję wycofania projektów: a bo trawa to wartościowe siedlisko, a bo jest intensywnie użytkowana – chyba pisząca do mnie urzędniczka nie wyczuła sprzeczności. Na razie odmówiłem, lecz nie wiem czy Zarząd Zieleni Miejskiej nie spróbuje ostrzej utrącić projektów. Jeśli tak się nie stanie, to planuję oczywiście mocną kampanię w dalszych miesiącach – przez specjalnie stworzony fanpage oraz plakaty.”

Krzysztof z Sulejówka:

„Kampania pt.” STOP NEPOTYZMOWI” skierowana jest do wszystkich, którzy nie wyrażają zgody na nepotyzm w instytucjach publicznych. Szczególną uwagę chcemy poświęcić studentom i studentkom administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na fakt, że nepotyzm w instytucjach państwowych jest dyskryminacją, korupcją oraz działaniem na szkodę państwa (nadużyciem władzy). Zamierzam zrobić m.in. sondę uliczną na temat nepotyzmu, aktualną stronę www, dotrzeć z ideą braku zgody na nepotyzm do mediów.
Spodziewam się SUKCESU! Przygotowałem już materiały do aktualizacji strony www.

Nepotyzm jest jednoczesną korupcją, nadużywaniem władzy oraz dyskryminacją. O ile w Polsce mamy wiele instytucji rządowych i pozarządowych walczących z klasyczną korupcją, to mało kto w zorganizowany sposób sprzeciwia się nepotyzmowi. Naszą kampanią zamierzamy to zmienić.”

Jak widzicie – tematyka i zakres kampanii przeróżne. Duże wyzwania, ale kampanierów wspiera profesjonalny coach, a my służymy radą i pomocą na każdym etapie. Za wszystkich trzymamy kciuki!

Działacie? Kuźnia Kampanierów działa dla Was!

 

Fotografia główna wpisu: Howard Lake CC BY-SA 2.0 www.emergencydentistsusa.com/speak-up/

Zdjęcia uczestników: Szymon Malański

 

logo fio KK2017

 

 

 

Wrzuć komentarz