Ilona Sobul
Liderka z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w biznesie (w obszarze prowadzenia projektów, logistyki i obsługi klienta, marketingu i PR, administracji), które od kilku lat z powodzeniem przenosi na grunt działań organizacji NGO.
Uwielbia uczyć się nowych rzeczy, dlatego poza studiami z zakresu Filologii polskiej, uczyła się coachingu, psychoterapii (w nurcie Gestalt i Psychologii Procesu) oraz ukończyła studia podyplomowe m.in. z zakresu PR czy Analizy finansowej w przedsiębiorstwach.
Jej przygoda z Kuźnią Kampanierów rozpoczęła się w 2020 r. dzięki pracy na rzecz kampanii dotyczącej elektrosmogu i trwa do dziś. Na co dzień zaangażowana jest w prowadzenie fundacji, animowanie i wspieranie społeczności lokalnych, doradzanie innym organizacjom pozarządowym i wspieranie ich w rozwoju. Bliskie jej sercu tematy to psychologia, relacje międzyludzkie, wpływ technologii na życie człowieka, wpływ promieniowania elektromagnetycznego na zdrowie. Dostrzega piękno świata, ale i zagrożenia związane z ekspansywnym rozwojem technologii, dlatego ważne jest dla niej nagłaśnianie tematu e-uzależnień i ryzyka związanego z brakiem higieny cyfrowej.
Miłośniczka ekologicznego życia bez ton plastiku i z poszanowaniem praw człowieka oraz wszystkich istot zamieszkujących świat. Zrzeszona również w Sieci Doradców do Spraw Klimatu.
Lubi wspierać ludzi i towarzyszyć im w ich rozwoju, dlatego też w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej Centrum KLUCZ doradza organizacjom pozarządowym i wspiera ich rozwój.
Michał Jarosławski
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku administracja. Ukończył podyplomowe studia pt. „Prawna obsługa przedsiębiorców”. Od wielu lat związany z trzecim sektorem, gdzie zajmował się zarządzaniem sportową organizacją pozarządową. Doradca Kluczowy w Ośrodku Wsparcia Ekonomii Społecznej Centrum KLUCZ.
Ponadto, w Instytucie Spraw Obywatelskich koordynuje merytorycznie projekt pt. „Akademia Instytutu Spraw Obywatelskich kluczem do rynku pracy”, w ramach którego przyznawane są dotacje na utworzenie własnej firmy. Zaangażowany w projekt „1% podatku CIT dla OPP”. Autor artykułów do Tygodnika Spraw Obywatelskich z zakresu tematyki polityczno-kulturalno-społecznej.
Konrad Wójcik
Wiceprezes zarządu Fundacji Kuźnia Kampanierów. Inicjator, propagator i uczestnik rozmaitych inicjatyw społecznych. Aktywista i współpracownik międzynarodowej organizacji Greenpeace.
W Instytucie Spraw Obywatelskich, z którym współpracuje od 2007 roku, udzielał się przy inicjatywie Naturalne geny – Chcę wiedzie, pracował nad rozwojem kampanii Tiry na tory, Obywatele Decydują i Obywatele KOntrolują. Odpowiada także za zaplecze technologiczne, informatyczne i graficzne Instytutu. Nadzoruje i sam projektuje materiały oraz zajmuje się stronami internetowymi inicjatyw. Pomaga w promowaniu projektów oraz zaistnieniem na portalach społecznościowych. Swoją wiedzą dzieli się z innym organizacjami jako doradca w Centrum KLUCZ. Niektórzy mówią na niego „scyzoryk wielofunkcyjny”.
Od 2014 roku wiceprezes Fundacji Kuźnia Kampanierów.
Przeciwnik bezmyślności i nietolerancji. Gorący zwolennik zdrowego współżycia z naturą. Lubi rower, wspinaczkę i uśmiech na twarzach innych.
Ilona Pietrzak
Przewodnicząca Rady Fundacji Kuźnia Kampanierów. Wiceprezes zarządu Instytutu Spraw Obywatelskich. Szef działu pozyskiwania funduszy, menedżer Centrum KLUCZ (www.centrumklucz.pl) wspierającego liderów organizacji społecznych w pozyskiwaniu funduszy. Certyfikowany przez MPiPS doradca biznesowy podmiotów ekonomii społecznej, absolwentka Programu „Menedżerowie NGO” Fundacji Akademia Organizacji Obywatelskich. Zaangażowana w rozwój przedsiębiorczości społecznej zarówno na poziomie regionalnym, jak i centralnym. Ukończyła gospodarkę przestrzenną ze specjalnością strategie rozwoju zasobów ludzkich w regionie oraz kapitał ludzki w gospodarce opartej na wiedzy.
Lubi siatkówkę, reggae i happy end’y. Interesuje się marketingiem politycznym oraz polską
przestępczością zorganizowaną. W planach ma przejmowanie władzy nad światem 😉
Magdalena Kurowska
Członek Rady Fundacji Kuźnia Kampanierów. Zarabia na życie pomagając ludziom w prawidłowym przepływie informacji. Codziennie spotyka ambitnych ludzi, którzy chcą siebie i otoczenie rozwijać Jednym pomaga przygotować się do życia w biznesie, innych wspiera jako wolontariuszka swoimi rękami, głową i sercem. Fascynuje się zmianami. Związana zawodem, pasją i przyjaciółmi z Uniwersytetem Opolskim.
Mirella Czajkowska-Turek
Gliwiczanka od urodzenia. Od 26 lat jest szczęśliwą żoną i dumną mamą trzech synów. Od dekady walczy przeciw budowie Drogowej Trasy Średnicowej w swoim mieście. Jest prezesem Stowarzyszenia Gliwiczanie dla Gliwic. Była współorganizatorką referendów odwoławczych w Gliwicach. W chwilach wytchnienia od pracy zawodowej i społecznej oddaje się swoim pasjom pracuje w ogrodzie, gotuje i piecze dla swoich najbliższych, czyta wszystko (zwłaszcza skandynawskie kryminały) i namiętnie uczy się języka niemieckiego. Codziennie rano zaczyna dzień od słów modlitwy św. Efrema Syryjczyka „…nie daj mi Panie ducha lenistwa, zniechęcenia, pożądania władzy i próżnych słów; daruj zaś słudze twemu ducha
pokory, cierpliwości i miłości…”
Monika Jakubowicz
Absolwentka andragogiki na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwentka podyplomowego Studium Terapii i Treningu Grupowego o kierunku Warsztat Grupowy. Swoje doświadczenie biznesowe zdobywała realizując projekty doradcze, ukierunkowane na tworzenie nowej wartości dla klientów, zarówno w B2B, jak i w B2C. Wdrażając w organizacjach programy zarządzania pomysłami wspierała menedżerów w angażowaniu pracowników do poszukiwania nieszablonowych pomysłów na aktualne wyzwania. Prowadząc sesje i warsztaty kreatywne wspierała pracowników wielu organizacji w rozwoju ich kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów.
Jest współzałożycielką Polskiego Stowarzyszenia Profesjonalnych Facylitatorów.
Specjalizuje się w obszarze obsługi klienta, szczególnie w tworzeniu i wdrażaniu nowych, innowacyjnych sposobów na dostarczanie klientom zupełnie nowej wartości. Jak również w budowaniu programów zarządzania pomysłami pracowników w organizacji.
Marzy mi się taki świat w którym działania podejmowane w obszarze obsługi klienta sprawiają, że ostatecznym konsumentom sprawniej, łatwiej i przyjemniej funkcjonuje się w otaczającej ich rzeczywistości.
Janusz (Andrzej) Korbel
(1946-2015) – z wykształcenia architekt (dr inż. arch.), od połowy lat 80. związany z ruchem ochrony środowiska i krajobrazu. Współtwórca Pracowni Architektury Żywej, Pracowni na rzecz Wszystkich Istot, miesięcznika Dzikie Życie i Towarzystwa Ochrony Krajobrazu, którego jest prezesem. Publikował w różnych mediach. Od roku 2001 mieszkał w Białowieży i angażował się przede wszystkim w ochronę Puszczy Białowieskiej. Prowadził bloga: puszcza-bialowieska.blogspot.com. Zawsze będzie dla nas wzorem.
Paweł Tkaczyk
Jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – pisze blog o budowaniu marki, popełnił dwie książki: „Zakamarki marki” i „Grywalizacja”, prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.
Ewelina Wojciechowska
Społecznik z natury, politolog z wyboru. Doktorantka na Wydziale Politologii i Studiów Międzynarodowych UMK, gdzie bada działalność polskich organizacji pozarządowych. Od 2013 roku pełni funkcję prezesa fundacji Toruńska Inicjatywa Obywatelska, w której monitoruje pracę miejskich radnych, promuje konsultacje społeczne i wspiera rozwój idei budżetu partycypacyjnego. Jest radną Sejmiku Organizacji Pozarządowych Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz członkiem Krajowej Sieci Konsultacyjnej Liderów. W wolnym czasie podróżuje i fotografuje ludzi, których polubi. Fanka debat oksfordzkich. W życiu kieruje się zasadą „Jeśli chcesz zmieniać świat – zacznij od siebie”.